Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

ΚΑΙ ΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΞΑΝΑΧΤΥΠΟΥΝ…

Ας ξεκινήσουμε δίνοντας τα συγχαρητήρια μας στους καθηγητές για την στάση που κράτησαν κατά τη διάρκεια όλου του προηγούμενου εξαμήνου! Το χειμερινό εξάμηνο ξεκίνησε με το νέο οδηγό σπουδών του 1ου έτους να εμπεριέχει τα λεγόμενα πλαφόν (μπορούν να επιλέξουν κάθε μάθημα μέχρι 50 φοιτητές). Στη συνέχεια, είδαμε να ξεδιπλώνεται η ασφυκτική μας καθημερινότητα με τους καθηγητές να απαιτούν διεξαγωγή εργασιών, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις και προόδους σαν προαπαιτούμενα για την εξεταστική. Και η «πρωτοπορία» των ενεργειών τους κορυφώθηκε με την ιδέα του εξαναγκασμού ορισμένων συμφοιτητών μας να κάνουν community service στη βιβλιοθήκη του τμήματος, πράγμα που οι φοιτητές έπειτα από τη γενική μας συνέλευση μπλοκάραμε δυναμικά.

Φυσικά και σε αυτό το εξάμηνο, οι καθηγητές σκοπεύουν να συνεχίσουν στην ίδια κατεύθυνση. Και αυτό φαίνεται από το εξαντλητικό πρόγραμμα και οδηγό σπουδών μας, τα οποία οι ίδιοι διαμόρφωσαν «για το καλό μας»! Πιο συγκεκριμένα...

·        Προαπαιτούμενα μαθήματα: Μπαίνουν με το θρασύτατο επιχείρημα «είναι για το καλό σας!». Ουσιαστικά μας καθυστερούν από την απόκτηση του πτυχίου, αφού μας εμποδίζουν από το να δίνουμε τα μαθήματα που θέλουμε σε κάθε εξάμηνο περιμένοντας την επόμενη χρονιά να τα δηλώσουμε, με αποτέλεσμα να μαζεύεται πλήθος μαθημάτων που χρωστάμε όχι απλά επειδή δεν περάσαμε, αλλά επειδή δεν είχαμε καν την ευκαιρία να τα δώσουμε!
·        Όριο Δήλωσης Μαθημάτων: Κάθε φοιτητής δικαιούται να δηλώσει έως 10 μαθήματα ανά εξάμηνο (ειδικά οι πρωτοετής έχουν όριο 6 μαθήματα). Αυτό μας εμποδίζει από το να διαμορφώσουμε ελεύθερα το πρόγραμμα διαβάσματος μας και παρακολούθησης μαθημάτων. Πιο συγκεκριμένα εντατικοποιεί τον ρυθμό σπουδών μας και μας οριοθετεί σε μια καθημερινότητα ασφυκτική, αφού θα πρέπει να περνάμε με τάξη και πειθαρχία όλα ‘τα μαθήματα στην ώρα τους’.
·        Πλαφόν: Για το 1ο έτος, ο ανώτερος αριθμός φοιτητών που αντιστοιχεί σε κάθε μάθημα επιλογής ανέρχεται στους 50. Φυσικά, αυτό το σύστημα προβάλλεται από τους καθηγητές σαν αναγκαίο μέσο για την ομαλή διεξαγωγή των διαλέξεών τους. Εντούτοις, στοχεύει στην μετατροπή των διαλέξεων αυτών σε φροντιστηριακού τύπου μαθήματα με ελεγχόμενο παρουσιολόγιο, που εντατικοποιεί τους ρυθμούς σπουδών με κανιβαλικό χαρακτήρα. Πιο συγκεκριμένα, ήδη από τις δηλώσεις του 1ου εξαμήνου υπήρξε αναστάτωση για το ποιος θα πρωτοπρολάβει να δηλώσει τα μαθήματα που θέλει, πριν του «φάνε» τις θέσεις οι συμφοιτητές του. Τελικά πολλοί φοιτητές δεν κατάφεραν να επιλέξουν τα μαθήματα που ήθελαν, και όλα αυτά για να υπάρχει τάξη και πειθαρχία στις αίθουσες για χάρη των πολυαγαπημένων μας καθηγητών.
·        Πρόοδοι και συνεχείς εργασίες: δημιουργούν ένα αυταρχικό πλέγμα φοίτησης και καθημερινότητας, που θα θέλει τους φοιτητές από το πρωί μέχρι το βράδυ στα αμφιθέατρα κάτω από το άγχος της διεκπεραίωσης εργασιών προσπαθώντας να τους εγκλωβίσει στη γυάλα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μιας διαδικασίας όπου ο καθένας είναι μόνος του και για να ανταπεξέλθει πρέπει να λιώσει στο διάβασμα με μοναδική λύση και προοπτική την όλο και μεγαλύτερη προσπάθεια, την όλο και μεγαλύτερη πειθάρχηση.

Ας αναλογιστούμε τι σημαίνουν όλα αυτά για μια σχολή που μας ζητάει 62 μαθήματα για την απόκτηση πτυχίου και ένα πρόγραμμα που μας θέλει παρόντες 9:00-19:00 κλεισμένους στις ακαδημαϊκές αίθουσες. Βασικό αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η εξάντληση του ελεύθερου χρόνου και η αποχή από τις συλλογικές διαδικασίες και τις συλλογικές διεκδικήσεις τις οποίες πλέον θα τις αντικαθιστά ο ανταγωνισμός, δίνοντας την αυταπάτη πως διέξοδος είναι ο ατομικός δρόμος έναντι των συλλογικών αγώνων.

Οι καθηγητές λοιπόν ως εγκάθετοι της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και φορείς υλοποίησης των κατευθύνσεων του υπουργείου τάσσονται ενάντια στους φοιτητές.

Εμείς απαντάμε συλλογικά πως δεν διαπραγματευόμαστε τους ρυθμούς σπουδών μας!
Κόντρα στις αυταπάτες του ατομικού δρόμου θα αντιπαραβάλλουμε συλλογικούς αγώνες αντιπαλεύοντας την προσπάθεια των καθηγητών για πειθάρχηση των φοιτητών δίνοντας συλλογικές μάχες για τα ζητήματα της φοιτητικής καθημερινότητας.

ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΙΘΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΟΠΑΝΑ!

ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ

ΦΡΑΓΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΡΙΟΥ ΔΗΛΩΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΛΑΦΟΝ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου